Volta del pic de Bassiero des del refugi del Gerdar

10_pi_lluitador

Modalitat: a peu
Desnivell: primer dia 1.073 m de pujada; segon dia: 569 de pujada, 1.403 m de baixada Distància total:15 km aprox.
Altura màxima: 2.897 m
Altura mínima: 1.500 m
Horaris aprox.: Primer dia: 4 h; Segon dia: 5.30 h
Ruta circular:

Recorregut:

Primer dia: refugi del Gerdar – bosc de la mata de València – cascada de Gerber – revolt del port de la Bonaigua – font de la Ressaca – camí d’accés a la vall de Gerber – estanyols de Gerber – estany de Gerber – refugi Gerber.

Segon dia: refugi Gerber – collada de Bassiero – pic de Bassiero oriental – collada de Bassiero – estanyets dels Ports – estany Llong – vall de Cabanes – bosc de la Mata de València – refugi del Gerdar

Baixa’t el track al Wikiloc!

Grau de dificultat: moderat. La baixada per la vall de Cabanes en algun tram es fa pesada perquè s’ha de saltar de bloc en bloc.
Bibliografia:Parc Natural de l’Alt Pirineu. Esc. 1:50.000. Editorial Alpina, 2010-11

Lectura literària recomanada:  Nou viatge al Pirineu, de Núria Garcia Quera

Observacions: el recorregut en general està ben senyalitzat per marques de pintura o fites, i sovint trobem un camí fressat. Per tant, no hi ha pèrdua. Només alguns punts són dubtosos:

• des del revolt de la carretera de la Bonaigua on se surt passada la cascada de Gerber, hem de seguir una ratlles de pintura groga. Anem paral·lels a la tanca de la carretera. Un revolt més amunt, abans de la “Font de la Ressaca”, abandonem les marques i la carretera i pugem amunt, camp a través i sense trobar cap fita ni marca, entre bàlecs i tartera fins a trobar un camí transversal. És el camí que neix al pàrking del port de la Bonaigua, més amunt de la Mare de Déu de les Ares. Va cap a la vall de Gerber i és fàcil que hi trobeu gent fent la petita excursió fins a l’estany de Gerber. Aquesta pujada és molt dreta, però es fa drecera al camí vell del port de la Bonaigua. Ens han dit que potser la senyalitzaran.
  • baixant de la collada de Bassiero cap a la vall de Cabanes es troben algunes fites i unes taques de pintura groga antigues, escasses i, pel que sembla, pintades més per pujar que no pas per baixar. Tanmateix, es va trobant bé el camí fins a l’estany rodó que hi ha més avall dels estanyets dels Ports, als peus del Clot de Cabanes. Allà, tot i que algunes fites i una marca groga indiquen que s’ha de deixar l’estany a la dreta, s’ha de seguir la indicació del mapa i deixar-lo a l’esquerra, ja que les altres fites no porten enlloc.
  • un quart d’hora després de deixar enrere l’estany Llong es troba un corriol transversal. Cap a l’esquerra aniríem a l’estany Negre de Cabanes, per baixar al refugi del Gerdar hem de tirar cap a la dreta. Vint-i-cinc minuts després, trobem un altre camí transversal. Tant per la dreta com per l’esquerra anirem a parar al refugi del Gerdar per dins del fantàstic bosc de la Mata de València, però el de l’esquerra és més curt.
  • El refugi del Gerdar és un bon punt de sortida d’aquesta volta. Si hi passeu la nit, sobretot sopeu-hi! Els guardes són bons cuiners! Nosaltres vam acabar la ruta fent-hi un dinar inoblidable: canalons de bolets, amanida de brots d’espinacs, cordé i llangonissa a la brasa, fondue de fruites amb xocolata…

Galeria fotogràfica:

Refugi del Gerdar (1.500 m) enmig del bosc de la Mata de València.

Avets del bosc de la Mata de València.

Mirador de la cascada de Gerber.

Tram no senyalitzat al port de la Bonaigua. Pugem camp a través per trobar el camí d’accés a la vall de Gerber.

Arribant al refugi lliure de Gerber o “Mataró” (2.478 m), a sobre de l’estany de l’Illa.

Vista aèria del refugi de Gerber pujant a la collada de Bassiero.

Deixem les motxilles a la collada de Bassiero (2.739 m) i fem els últims metres fins al pic de Bassiero oriental (2.897 m).

Des del cim de Bassiero veiem el refugi lliure de Gerber!

Arribant als estanys del Clot de Cabanes, que deixarem a l’esquerra.

Estany Llong, que deixarem a la dreta.

Acabem l’excursió altre cop al bosc de la Mata de València.

Contestar

Subscripció Newsletter

Últimes entrades

Propera conferència

Presentació de "Nou viatge al Pirineu" a SABADELL
dimecres, 03/06/2020 - 19:30 hores
Unió Excursionista de Sabadell. Carrer de la Salut, 14 -16, Sabadell, 08202
Organitzat per la Secció de Cultura. Dins del cicle Escriptors i Paisatge. Per a més informació: https://ues.cat/cultura/