Volta del Turbón (2.492 m)

Títol: Volta del Turbón

Modalitat: a peu

Desnivell: de pujada i de baixada: 1.380 m

Distància: 13 km aprox.

Altura màxima: 2.504 m

Altura mínima: 1.364 m

Temps: 6.45 h (sense comptar les parades: 4 h de pujada i 2.45 h de baixada)

Ruta circular: Si

Recorregut: Plano o “merendero” de la Múria – pista per la coma Rubiella fins trobar el PR HU-50 – port de la Múria – Artiga Bernat – Colladetas de Plana Bañadés – coll entre el Cap de la Montañeta i el pic la Montañeta – vall, coma o “canal” de San Adrián – collada Porroduno – Castillo del Turbón (2.492 m) – collada Porroduno – vall, coma o “canal” de San Adrián – coll entre el Cap de la Montañeta i el pic la Montañeta – corriol de la vall de la font del Muiro i canal de Selva Plana – Selva Plana – Plano o “merendero” de la Múria.

Grau de dificultat: moderat

Bibliografia: Mapa Alpina “El Turbón, Alto Valle de Isábena”. Esc.: 1:25.000.

Descripció de la volta: Tot i que al Turbón s’hi puja gairebé sempre des de La Plana o des de Las Vilas, hem llegit que la vall de San Adrián és molt bonica i decidim pujar-hi per aquí. Des de San Feliu de Veri, anem amb el cotxe per carretera estreta, però asfaltada, fins al Plano o “merendero” de la Múria. Hi ha una font i una barbacoa coberta, a part de taules i bancs a l’exterior.

Sortim per una pista en direcció nord-oest fins a trobar el PR HU-50. Volíem fer drecera agafant un corriol que puja per coma Rubiella i coma Veri fins enllaçar amb el el PR, però no hi ha manera de trobar-lo. Potser és que no existeix malgrat que el mapa el marqui?

Ja a fora dels boscos, arribem al port de la Múria (1.623 m)…

Perdem una mica de nivell pel PR en direcció al refugi de la Margalida, però de seguida trobem una fites que ens indiquen que, pujant cap a l’esquerra anirem cap a les Colladetas de Plana Bañadés…

(Aquí també volíem provar de pujar per un corriol marcat al mapa que va des del refugi de la Margalida fins al principi de la vall de San Adrián, però tampoc no existeix. El vam buscar repetidament en va. Després la intenció era, un cop als peus de la vall, seguir fins al cim per la cresta, però quan la vam veure des del coll de San Adrián ens vam adonar que no era tan fàcil com marcaven algunes ressenyes).

Anem seguint fites disperses que de vegades es perden entre els matolls fins al coll dels peus de la vall de San Adrián…

Aquest coll (1.915 m) es troba entre el Cap de la Montañeta i el pic de Montañeta. Al nostre davant tenim la llarga vall de San Adrián. Al mapa l’anomenen “canal”, però de canal no en té res. En tot cas és una coma o una vall…

A una certa alçada tenim l’agradable sorpresa de veure unes flors de neu…

…i una mica més amunt, unes quantes més…

…fins que trobem prats sencers i, per primer cop a la meva vida, no em sap greu trepitjar-les (sense voler, és clar!).

Anem pujant per la coma…

Passem per la collada Porroduno (2273 m) i fem la darrera rampa fins al cim… Hem trigat 4 h per accedir-hi (sense comptar les estones que hem estat buscant camins inexistents).

La baixada la fem pel mateix camí d’accés fins al coll dels peus de la vall de San Adrian…

Un cop allà baixem per un camí una mica fressat i fitat que baixa en direcció nord-est i, de seguida, est, fins a Selva Plana. En 2.45 h des del cim arribem al cotxe.

Baixa’t la ruta del Wikiloc!

Contestar

Subscripció Newsletter

Últimes entrades

Propera conferència

Presentació de "Nou viatge al Pirineu" a SABADELL
dimecres, 03/06/2020 - 19:30 hores
Unió Excursionista de Sabadell. Carrer de la Salut, 14 -16, Sabadell, 08202
Organitzat per la Secció de Cultura. Dins del cicle Escriptors i Paisatge. Per a més informació: https://ues.cat/cultura/