Volta per les serres de Santa Engràcia, Castellet i Gurp

Distància: 37,5 km

Altura màxima: 1.511 m

Altura mínima: 474 m

Temps: 7.40 h (incloent parades)

Ruta circular: Si

Grau de dificultat: moderat

Bibliografia: Mapa Comarcal de Catalunya, Pallars Jussà. Escala 1:50.000. Any 1996.

Recorregut: cruïlla cap a Santa Engràcia de la cra. C-13 – Santa Engràcia (1.010 m) – serra de Santa Engràcia – collada de Castellet (1.472 m) – serra de Castellet – serra de Gurp – cra. de Gurp – campament militar de Talarn – Talarn – cra. de Talarn – cra. C-13 – cruïlla cap a Santa Engràcia de la cra. C-13.

Comentaris: Volta amb vistes molt boniques de la serra de Sant Gervàs, del Montsec i de la comarca de la Terreta, amb les roques vermelloses dels voltants de Sapeira. No hi ha pèrdua perquè gairebé sempre trobem senyalitzacions, però sempre és interessant dur un mapa.

Descripció: Des de la carretera C-13 fins a Santa Engràcia trobem carretera asfaltada. Tot pujant, passem per les vinyes del celler Castell d’Encús:

Santa Engràcia és a dalt d’un turó. És imprescindible fer una volta pel poble tot pujant a l’església i el que queda de l’antiga torre de guaita.:

Passat el poble s’acaba l’asfalt, però la pista està en molt bon estat:

A mesura que guanyem alçada guanyem panoràmica del poble de Gurb i la serra del seu damunt, que aviat carenejarem:

Ja arribant a la carena… Els dies de més calor cal portar molta aigua i protegir-se del sol.

Per fi, la collada de Castellet. No és estrany observar el vol de rapinyaires:

A partir d’aquí toca carenejar una bona estona. Tot i que la ruta és ciclable al 100 %, ara trobarem algunes pujades i baixades molt dretes i amb pedres soltes, les quals requereixen bona tècnica.

Tan bon punt arribem a aquest tancat de vaques, la pista es bifurca. Agafarem la de l’esquerra i ja no pararem de baixar…

Tornarem a trepitjar asfalt des de la carretera d’accés a Gurp fins al punt de sortida, tot passant per la base militar de Talarn.

Baixa’t la ruta al Wikiloc!

Contestar

Subscripció Newsletter

Últimes entrades

Propera conferència

Presentació de "Nou viatge al Pirineu" a SABADELL
dimecres, 03/06/2020 - 19:30 hores
Unió Excursionista de Sabadell. Carrer de la Salut, 14 -16, Sabadell, 08202
Organitzat per la Secció de Cultura. Dins del cicle Escriptors i Paisatge. Per a més informació: https://ues.cat/cultura/